Visa alla jobb (1)
Datum: 17 mars, 2020
Företag: Rädda Barnen
Plats: Stockholm, Alvik
Sista ansökningsdag: 06/04/2020

Kategorier: HR Business Partner Rädda Barnen

HR Business Partner

Redo att kombinera din kunskap inom HR med att verkligen göra skillnad?

OM UPPDRAGET

Om du har ett genuint engagemang för HR och en drivkraft att varje dag göra världen lite bättre för barn finns nu en spännande möjlighet att kombinera detta i en roll som HR Business Partner hos oss.  

Som HR Business Partner (HRBP) bidrar du med kompetens och coachning i HR-relaterade frågor till chefer och medarbetare. Denna roll kommer framförallt att jobba nära avdelningarna Internationella programmet och Child rights and business, totalt är det cirka 100 medarbetare och ett tiotal chefer som du stöttar inom HR-området.

Rollen som HRBP är bred och innehåller alla delar av medarbetarresan. Du kommer att jobba med områden som rekrytering, arbetsrätt, arbetsmiljö, talent- och performance management, värderingar- och kultur, lönefrågor och i viss mån fackliga förhandlingar samt olika utvecklingsprojekt inom HR. Som HRBP bidrar du även med specialistkompetens till organisationen och här söker vi dig som är stark inom Compensation and benefits. Vi har kollektivavtal mellan Unionen/Akademikerföreningen och IDEA, vi jobbar i HR-systemet Sympa och lönefunktionen är outsourcad.

Vi erbjuder en spännande roll i en fantastisk organisation där du har möjlighet att göra skillnad, på riktigt. HR-teamet består idag av HR-chef, fyra HR Business Partners och en kompetensutvecklingschef. I vårt team är vi stolta över att ha fantastiska siffror på engagemang, arbetsmiljö och medarbetarnöjdhet i vår digitala medarbetarundersökning, vi har kul på jobbet och lär av varandra.

VEM SÖKER VI?

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du som söker har följande kvalifikationer:

  • Universitet- eller högskoleutbildning som personalvetare
  • Minst fem års erfarenhet av roll som HR Business Partner i en internationell miljö
  • Kunskap och erfarenhet inom området lön och arbetsvillkor, exempelvis självständigt arbetat med lönerevision, lönekartläggning, statistik med mera.
  • Professionell nivå på svenska och engelska

Vi ser att det är meriterande om du arbetat inom en ideell organisation tidigare, men det är inget krav. Alla medarbetare inom Rädda Barnen förväntas självklart efterleva organisationens värderingar. Personliga egenskaper vi ser är viktiga för att lyckas i rollen är att leda och inspirera, leverera resultat och god kommunikations- och samarbetsförmåga.

LÅTER DET INTRESSANT?

Rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning vid vårt trevliga kontor i Alvik. Vid frågor om rollen kontakta gärna rekryterande chef Anna Nordström. Urval och intervjuer sker löpande och vi tar gärna del av din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdag är 6 april. Vi ser fram emot att höra från dig.

Då vi är noga med att vara en säker arbetsplats för barn ber vi om utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning.

Anställningens omfattning:

Heltid

Tillträde:
Enligt överenskommelse så snart som möjligt

Sista ansökningsdag:

2020-04-06

Ansök till tjänsten:

Ansök här

Kontaktperson:
Anna Nordström
HR-chef
anna.nordstrom@rb.se

Publicerad: tisdag 17 mars, 2020