På en fullsatt gala på Berns i Stockholm vann HR People den prestigefulla utmärkelsen Svenska Designpriset i klassen personal/medlemstidning.
»Min målsättning när vi startade HR People var att skapa ett magasin som såväl i tonalitet som form bryter ny mark och blir en stark kanal till Sveriges alla HR-medarbetare. Contentbyrån Klintberg Niléhn har hjälpt mig att förverkliga den visionen«, säger Manne Didehvar, generalsekreterare för Sveriges HR Förening.
HR People lanserades i februari med en rejäl knall redan i premiärnumret som innehöll en exklusiv intervju med Swedbanks förre VD Michael Wolf. Det satte tonen för fortsättningen. Under året har en rad HR-personligheter, entreprenörer och opinionsbildare porträtterats i magasinet som snabbt blivit uppskattat bland såväl läsare som annonsörer.
Den prisvinnande formen har tagits fram av Kai Ristilä, en av landets mest hyllade art directors.
»Ska man bli läst i det enorma informationsbrus som råder i dag så gäller det ha en angelägen röst, både till innehållet och förpackningen. Plus att man måste ha en kund som verkligen förstår värdet av att våga satsa på innovation och kvalitet, och just därför är det extra roligt att samarbeta med Sveriges HR Förening«, säger Mårten Niléhn, vd på Klintberg Niléhn.
Publicerad: fredag 26 oktober, 2018