Laddar Evenemang
  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Mångfaldsfrukost med Amjad Aloul

20 februari, 2018 | 08:00 - 10:30

25% av svenska folket är osynliga för myndigheter och företag. Idag har 25% av Sveriges befolkning någon form av invandrarbakgrund. Det är starkt heterogena grupper med egna konsumtionsmönster, behov, livsstil och attityder. Ofta med lägre kännedom kring svenska företag och varumärken. Dessutom är det allt för många som upplever barriärer in till den svenska arbetsmarknaden.

Idag börjar fler företag se möjligheterna i att anpassa och utforma en marknadsföring där dessa grupper bättre kan identifiera sig med organisationen och varumärket med fokus på att bygga sympati och lojalitet. Det är då av yttersta vikt att HR- avdelningarna hänger med och arbetar för att ta in mångfalden internt. Det är lönlöst att närma sig dessa grupper utan att man själv har sett över mångfalden internt, det är en fråga om trovärdighet.

Vi lämnar gamla invanda beteenden och går några meter i någon annans skor. Att se världen med nya ögon. Att låta det perspektivet genomsyra övergripande analyser och praktiska åtgärder. Det kan förändra ditt företag, för alltid.

Program:
Sverige av idag
Hur ser det egentligen ut i det svenska mångkulturella samhället? Vilka är invandrarna?
Hur stora är målgrupperna?
Vilka är de kulturella skillnaderna och vilka är de primära grupperna för oss idag?

Målgruppens potential

Vi tittar närmare på behov och konsumtionsmönster bland Invandrargrupperna, samtidigt som vi också ser över hur detta arbete kan förändra våra arbetsgrupper internt. Vad händer när mångfalden kommer in och när: Rolf, Janne, Anna och Magnus får sällskap av Mohammed, Lubna och Shervin?

Andra Case

Vi ser över vissa företag som har kommit igång med processen. Genomgång med konkreta exempel på företag som lyckats inom området.

Mångfald i praktiken

Hur utformar jag en annons som attraherar ALLA?
Hur når jag ut till dessa nya målgrupper, en översyn av nya medieval. Hur förbereder jag min egna organisation.

Facilitator

Amjad Aloul är specialist på hur man kommunicerar med och hur man når invandrargrupper. Amjad hjälper andra att kommunicera över kulturgränserna på Crossborder Communication, kommunikationsbyrån som hjälper företag att nå ut till hela Sveriges befolkning.

 

”Jag vågar säga att Amjad Aloul är landets mest erfarna och kunniga person inom det mångkulturella området. Hans företag Crossborder ligger bakom bland annat Coops mångfaldssatsning, Han arbetar också bland annat med Posten, Valmyndigheten, PPM och Citibank.” 

Göran Adlén Trendanalytiker

Arrangör

Sveriges HR Förening
Visa Arrangör-webbplats

Plats

Casino Cosmopol Stockholm
Kungsgatan 65
Stockholm, Sverige
+ Google Map