Laddar Evenemang

Evenemang Search and Views Navigation

Evenemang

Sveriges HR Förening anordnar årligen några av Sveriges viktigaste event för dig som arbetar med HR. Gemensamt för dessa är att du som deltagare både får med dig framtidsspaningar såväl som konkreta verktyg för ditt arbete. Läs mer om de event som är på gång just nu.

Evenemang List Navigering

februari 2018

När det värsta händer – arbetsrelaterad krishantering

15 februari, 2018 | 00:00

Seminariet handlar om hur organisationen kan öka sin beredskap för arbetsrelaterade kriser och ge chefer bra stöd i hanteringen av dramatiska situationer när de väl inträffar.

  •  Definition av arbetsrelaterade kriser
  •  Regler och riktlinjer kring krishantering
  •  Krisreaktioner och bemötande av drabbade
  •  Krishandlingsplan och krisorganisation
  •  Informationshantering och ledarskap i krishanteringen

Syftet med seminariet är att öka nyckelpersoners förståelse för arbetsrelaterad krishantering. Vi tänker vanligtvis att det värsta inte händer oss – men när det väl händer, så är organisationen så oerhört hjälpt av att det finns en fungerande krisberedskap. En bra krishantering medför inte bara positiva konsekvenser för drabbade individer eller grupper, utan ger också långsiktigt positiva effekter på medarbetarnas förtroende för sin organisation. Seminariet kommer att ge ökad förståelse för vilka situationer som kan definieras som krishändelser som kräver särskilt bemötande, hur detta bemötande kan se ut, hur en krishandlingsplan kan vara utformad och vad som är chefens ansvar i en krissituation både gentemot drabbade och övrig organisation.

Mattias Klawitter är legitimerad psykolog och organisationskonsult. Han har arbetat som psykolog sedan 1998, med erfarenhet från både offentlig vård och det privata näringslivet. Sedan 2007 har han varit ansvarig för tjänsten Krisstöd inom Falck Healthcare, idag en av Sveriges största leverantörer av akut krishantering.

Mångfaldsfrukost med Amjad Aloul

20 februari, 2018 | 08:00 - 10:30

25% av svenska folket är osynliga för myndigheter och företag. Idag har 25% av Sveriges befolkning någon form av invandrarbakgrund. Det är starkt heterogena grupper med egna konsumtionsmönster, behov, livsstil och attityder. Ofta med lägre kännedom kring svenska företag och varumärken. Dessutom är det allt för många som upplever barriärer in till den svenska arbetsmarknaden.

Idag börjar fler företag se möjligheterna i att anpassa och utforma en marknadsföring där dessa grupper bättre kan identifiera sig med organisationen och varumärket med fokus på att bygga sympati och lojalitet. Det är då av yttersta vikt att HR- avdelningarna hänger med och arbetar för att ta in mångfalden internt. Det är lönlöst att närma sig dessa grupper utan att man själv har sett över mångfalden internt, det är en fråga om trovärdighet.

Vi lämnar gamla invanda beteenden och går några meter i någon annans skor. Att se världen med nya ögon. Att låta det perspektivet genomsyra övergripande analyser och praktiska åtgärder. Det kan förändra ditt företag, för alltid.

Program:
Sverige av idag
Hur ser det egentligen ut i det svenska mångkulturella samhället? Vilka är invandrarna?
Hur stora är målgrupperna?
Vilka är de kulturella skillnaderna och vilka är de primära grupperna för oss idag?

Målgruppens potential

Vi tittar närmare på behov och konsumtionsmönster bland Invandrargrupperna, samtidigt som vi också ser över hur detta arbete kan förändra våra arbetsgrupper internt. Vad händer när mångfalden kommer in och när: Rolf, Janne, Anna och Magnus får sällskap av Mohammed, Lubna och Shervin?

Andra Case

Vi ser över vissa företag som har kommit igång med processen. Genomgång med konkreta exempel på företag som lyckats inom området.

Mångfald i praktiken

Hur utformar jag en annons som attraherar ALLA?
Hur når jag ut till dessa nya målgrupper, en översyn av nya medieval. Hur förbereder jag min egna organisation.

Facilitator

Amjad Aloul är specialist på hur man kommunicerar med och hur man når invandrargrupper. Amjad hjälper andra att kommunicera över kulturgränserna på Crossborder Communication, kommunikationsbyrån som hjälper företag att nå ut till hela Sveriges befolkning.

 

”Jag vågar säga att Amjad Aloul är landets mest erfarna och kunniga person inom det mångkulturella området. Hans företag Crossborder ligger bakom bland annat Coops mångfaldssatsning, Han arbetar också bland annat med Posten, Valmyndigheten, PPM och Citibank.” 

Göran Adlén Trendanalytiker

Mångfaldsfrukost med Amjad Aloul

27 februari, 2018 | 08:00 - 10:00

25% av svenska folket är osynliga för myndigheter och företag. Idag har 25% av Sveriges befolkning någon form av invandrarbakgrund. Det är starkt heterogena grupper med egna konsumtionsmönster, behov, livsstil och attityder. Ofta med lägre kännedom kring svenska företag och varumärken. Dessutom är det allt för många som upplever barriärer in till den svenska arbetsmarknaden.

Idag börjar fler företag se möjligheterna i att anpassa och utforma en marknadsföring där dessa grupper bättre kan identifiera sig med organisationen och varumärket med fokus på att bygga sympati och lojalitet. Det är då av yttersta vikt att HR- avdelningarna hänger med och arbetar för att ta in mångfalden internt. Det är lönlöst att närma sig dessa grupper utan att man själv har sett över mångfalden internt, det är en fråga om trovärdighet.

Vi lämnar gamla invanda beteenden och går några meter i någon annans skor. Att se världen med nya ögon. Att låta det perspektivet genomsyra övergripande analyser och praktiska åtgärder. Det kan förändra ditt företag, för alltid.

Program:
Sverige av idag
Hur ser det egentligen ut i det svenska mångkulturella samhället? Vilka är invandrarna?
Hur stora är målgrupperna?
Vilka är de kulturella skillnaderna och vilka är de primära grupperna för oss idag?

Målgruppens potential

Vi tittar närmare på behov och konsumtionsmönster bland Invandrargrupperna, samtidigt som vi också ser över hur detta arbete kan förändra våra arbetsgrupper internt. Vad händer när mångfalden kommer in och när: Rolf, Janne, Anna och Magnus får sällskap av Mohammed, Lubna och Shervin?

Andra Case

Vi ser över vissa företag som har kommit igång med processen. Genomgång med konkreta exempel på företag som lyckats inom området.

Mångfald i praktiken

Hur utformar jag en annons som attraherar ALLA?
Hur når jag ut till dessa nya målgrupper, en översyn av nya medieval. Hur förbereder jag min egna organisation.

Facilitator

 

Amjad Aloul är specialist på hur man kommunicerar med och hur man når invandrargrupper. Amjad hjälper andra att kommunicera över kulturgränserna på Crossborder Communication, kommunikationsbyrån som hjälper företag att nå ut till hela Sveriges befolkning.

 

”Jag vågar säga att Amjad Aloul är landets mest erfarna och kunniga person inom det mångkulturella området. Hans företag Crossborder ligger bakom bland annat Coops mångfaldssatsning, Han arbetar också bland annat med Posten, Valmyndigheten, PPM och Citibank.” 

mars 2018

5 Keys To Building Sustainable Engagement & Purpose

6 mars, 2018 | 08:00 - 10:00

We are in the midst of a major transition in how we do business worldwide. To discuss this in an insightful breakfast seminar, we have invited Karin Volo, Chief Joy Bringer at Evoloshen and co-author of the international bestselling book Engage! to bring insights as to why working with engagement is essential to building a sustainable business into the future.

Based on over four years research into companies who are successfully breaking through traditional business models, Karin will share case studies of some of the most Amazing Companies in the world.

In this seminar you’ll learn:

  • Why disengagement has become a global epidemic and how much it’s really costing us
  • Why certain future trends are affecting businesses across the board
  •  The FIVE Cultural Keys that are essential for your business success
  •  Why Purpose will make or break you going into the future
  • The 5 biggest mistakes made when working with engagement
  • Real stories from Companies like Virgin, Southwest Airlines, PUMA, TOMS and more and how they drive purpose and meaning to engage employees

This seminar is designed to give you an overview of how to work with engagement as a business strategy.

 

You will learn how to calculate the costs of disengagement for your organization so that you can show in concrete figures why working actively with engagement is vital to the success of the business. We will discuss some of the global trends and empower you with hands on information and tools that you can start to use. You will definitely want to join this seminar!

 

Karin Volo (Chief Joy Bringer / CEO), an expert in engagement, career, personal and organizational development, is known as the Chief Joy Bringer. She’s a co-author of the international best selling book, Engage! How To Create A Workplace That You, Your Co-Workers and Your Customers Love. With 15+ years experience working with international Fortune 500 companies on two continents, she has insights on business building, cultural transformation, and high performance. Karin works with cultural development, employee engagement, leadership mentoring, professional inspirational speaking and writing. She is also a Certified C-IQ™ Coach.

 

She uses her professional skills and draws from her personal experiences to help individuals and companies thrive. She is the author of the Bringing Joychildren’s series, a regular blogger on Huffington Post, a faculty member at the Institute for Inspired Organizational Cultures, a guest lecturer at several universities, and an expert judge on employee engagement in both the UK and the US. Karin’s passion is helping people better their lives through sharing all she has learned on her own journey. Her purpose is bringing joy to the workplace.

 

More information about Karin Volo:

The Global Employee Engagement Influencers:
https://ee-awards.com/engagement-101/

Top 30 HR Influencers:
https://www.perkbox.com/uk/2017/11/21/perkbox-top-30-hr-influencers/

Sveriges Radio sommarprat 2015:
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/579035?programid=2071

Please note that the seminar will be held in english.

5 Keys To Building Sustainable Engagement & Purpose

8 mars, 2018 | 08:00 - 10:00

We are in the midst of a major transition in how we do business worldwide. To discuss this in an insightful breakfast seminar, we have invited Karin Volo, Chief Joy Bringer at Evoloshen and co-author of the international bestselling book Engage! to bring insights as to why working with engagement is essential to building a sustainable business into the future.

Based on over four years research into companies who are successfully breaking through traditional business models, Karin will share case studies of some of the most Amazing Companies in the world.

In this seminar you’ll learn:

  • Why disengagement has become a global epidemic and how much it’s really costing us
  • Why certain future trends are affecting businesses across the board
  •  The FIVE Cultural Keys that are essential for your business success
  •  Why Purpose will make or break you going into the future
  • The 5 biggest mistakes made when working with engagement
  • Real stories from Companies like Virgin, Southwest Airlines, PUMA, TOMS and more and how they drive purpose and meaning to engage employees

This seminar is designed to give you an overview of how to work with engagement as a business strategy.

You will learn how to calculate the costs of disengagement for your organization so that you can show in concrete figures why working actively with engagement is vital to the success of the business. We will discuss some of the global trends and empower you with hands on information and tools that you can start to use. You will definitely want to join this seminar!

Karin Volo (Chief Joy Bringer / CEO), an expert in engagement, career, personal and organizational development, is known as the Chief Joy Bringer. She’s a co-author of the international best selling book, Engage! How To Create A Workplace That You, Your Co-Workers and Your Customers Love. With 15+ years experience working with international Fortune 500 companies on two continents, she has insights on business building, cultural transformation, and high performance. Karin works with cultural development, employee engagement, leadership mentoring, professional inspirational speaking and writing. She is also a Certified C-IQ™ Coach.

She uses her professional skills and draws from her personal experiences to help individuals and companies thrive. She is the author of the Bringing Joychildren’s series, a regular blogger on Huffington Post, a faculty member at the Institute for Inspired Organizational Cultures, a guest lecturer at several universities, and an expert judge on employee engagement in both the UK and the US. Karin’s passion is helping people better their lives through sharing all she has learned on her own journey. Her purpose is bringing joy to the workplace.

More information about Karin Volo:

The Global Employee Engagement Influencers:
https://ee-awards.com/engagement-101/

Top 30 HR Influencers:
https://www.perkbox.com/uk/2017/11/21/perkbox-top-30-hr-influencers/

Sveriges Radio sommarprat 2015:
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/579035?programid=2071

Please note that the seminar will be held in english.

5 Keys To Building Sustainable Engagement & Purpose

13 mars, 2018 | 08:00 - 10:00

We are in the midst of a major transition in how we do business worldwide. To discuss this in an insightful breakfast seminar, we have invited Karin Volo, Chief Joy Bringer at Evoloshen and co-author of the international bestselling book Engage! to bring insights as to why working with engagement is essential to building a sustainable business into the future.

Based on over four years research into companies who are successfully breaking through traditional business models, Karin will share case studies of some of the most Amazing Companies in the world.

In this seminar you’ll learn:

  • Why disengagement has become a global epidemic and how much it’s really costing us
  • Why certain future trends are affecting businesses across the board
  •  The FIVE Cultural Keys that are essential for your business success
  •  Why Purpose will make or break you going into the future
  • The 5 biggest mistakes made when working with engagement
  • Real stories from Companies like Virgin, Southwest Airlines, PUMA, TOMS and more and how they drive purpose and meaning to engage employees

This seminar is designed to give you an overview of how to work with engagement as a business strategy.

You will learn how to calculate the costs of disengagement for your organization so that you can show in concrete figures why working actively with engagement is vital to the success of the business. We will discuss some of the global trends and empower you with hands on information and tools that you can start to use. You will definitely want to join this seminar!

 

 

 

Karin Volo (Chief Joy Bringer / CEO), an expert in engagement, career, personal and organizational development, is known as the Chief Joy Bringer. She’s a co-author of the international best selling book, Engage! How To Create A Workplace That You, Your Co-Workers and Your Customers Love. With 15+ years experience working with international Fortune 500 companies on two continents, she has insights on business building, cultural transformation, and high performance. Karin works with cultural development, employee engagement, leadership mentoring, professional inspirational speaking and writing. She is also a Certified C-IQ™ Coach.

 

She uses her professional skills and draws from her personal experiences to help individuals and companies thrive. She is the author of the Bringing Joychildren’s series, a regular blogger on Huffington Post, a faculty member at the Institute for Inspired Organizational Cultures, a guest lecturer at several universities, and an expert judge on employee engagement in both the UK and the US. Karin’s passion is helping people better their lives through sharing all she has learned on her own journey. Her purpose is bringing joy to the workplace.

More information about Karin Volo:

The Global Employee Engagement Influencers:
https://ee-awards.com/engagement-101/

Top 30 HR Influencers:
https://www.perkbox.com/uk/2017/11/21/perkbox-top-30-hr-influencers/

Sveriges Radio sommarprat 2015:
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/579035?programid=2071

Please note that the seminar will be held in english.

När det värsta händer – arbetsrelaterad krishantering

23 mars, 2018 | 08:00 - 10:00

Seminariet handlar om hur organisationen kan öka sin beredskap för arbetsrelaterade kriser och ge chefer bra stöd i hanteringen av dramatiska situationer när de väl inträffar.

  •  Definition av arbetsrelaterade kriser
  •  Regler och riktlinjer kring krishantering
  •  Krisreaktioner och bemötande av drabbade
  •  Krishandlingsplan och krisorganisation
  •  Informationshantering och ledarskap i krishanteringen

Syftet med seminariet är att öka nyckelpersoners förståelse för arbetsrelaterad krishantering. Vi tänker vanligtvis att det värsta inte händer oss – men när det väl händer, så är organisationen så oerhört hjälpt av att det finns en fungerande krisberedskap. En bra krishantering medför inte bara positiva konsekvenser för drabbade individer eller grupper, utan ger också långsiktigt positiva effekter på medarbetarnas förtroende för sin organisation. Seminariet kommer att ge ökad förståelse för vilka situationer som kan definieras som krishändelser som kräver särskilt bemötande, hur detta bemötande kan se ut, hur en krishandlingsplan kan vara utformad och vad som är chefens ansvar i en krissituation både gentemot drabbade och övrig organisation.

Mattias Klawitter är legitimerad psykolog och organisationskonsult. Han har arbetat som psykolog sedan 1998, med erfarenhet från både offentlig vård och det privata näringslivet. Sedan 2007 har han varit ansvarig för tjänsten Krisstöd inom Falck Healthcare, idag en av Sveriges största leverantörer av akut krishantering.

5 Keys To Building Sustainable Engagement & Purpose

27 mars, 2018 | 08:00 - 10:00

We are in the midst of a major transition in how we do business worldwide. To discuss this in an insightful breakfast seminar, we have invited Karin Volo, Chief Joy Bringer at Evoloshen and co-author of the international bestselling book Engage! to bring insights as to why working with engagement is essential to building a sustainable business into the future.

Based on over four years research into companies who are successfully breaking through traditional business models, Karin will share case studies of some of the most Amazing Companies in the world.

In this seminar you’ll learn:

  • Why disengagement has become a global epidemic and how much it’s really costing us
  • Why certain future trends are affecting businesses across the board
  •  The FIVE Cultural Keys that are essential for your business success
  •  Why Purpose will make or break you going into the future
  • The 5 biggest mistakes made when working with engagement
  • Real stories from Companies like Virgin, Southwest Airlines, PUMA, TOMS and more and how they drive purpose and meaning to engage employees

This seminar is designed to give you an overview of how to work with engagement as a business strategy.

You will learn how to calculate the costs of disengagement for your organization so that you can show in concrete figures why working actively with engagement is vital to the success of the business. We will discuss some of the global trends and empower you with hands on information and tools that you can start to use. You will definitely want to join this seminar!

 

Karin Volo (Chief Joy Bringer / CEO), an expert in engagement, career, personal and organizational development, is known as the Chief Joy Bringer. She’s a co-author of the international best selling book, Engage! How To Create A Workplace That You, Your Co-Workers and Your Customers Love. With 15+ years experience working with international Fortune 500 companies on two continents, she has insights on business building, cultural transformation, and high performance. Karin works with cultural development, employee engagement, leadership mentoring, professional inspirational speaking and writing. She is also a Certified C-IQ™ Coach.

She uses her professional skills and draws from her personal experiences to help individuals and companies thrive. She is the author of the Bringing Joychildren’s series, a regular blogger on Huffington Post, a faculty member at the Institute for Inspired Organizational Cultures, a guest lecturer at several universities, and an expert judge on employee engagement in both the UK and the US. Karin’s passion is helping people better their lives through sharing all she has learned on her own journey. Her purpose is bringing joy to the workplace.

More information about Karin Volo:

The Global Employee Engagement Influencers:
https://ee-awards.com/engagement-101/

Top 30 HR Influencers:
https://www.perkbox.com/uk/2017/11/21/perkbox-top-30-hr-influencers/

Sveriges Radio sommarprat 2015:
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/579035?programid=2071

Please note that the seminar will be held in english.

När det värsta händer – arbetsrelaterad krishantering

27 mars, 2018 | 08:00 - 10:00

Seminariet handlar om hur organisationen kan öka sin beredskap för arbetsrelaterade kriser och ge chefer bra stöd i hanteringen av dramatiska situationer när de väl inträffar.

  •  Definition av arbetsrelaterade kriser
  •  Regler och riktlinjer kring krishantering
  •  Krisreaktioner och bemötande av drabbade
  •  Krishandlingsplan och krisorganisation
  •  Informationshantering och ledarskap i krishanteringen

Syftet med seminariet är att öka nyckelpersoners förståelse för arbetsrelaterad krishantering. Vi tänker vanligtvis att det värsta inte händer oss – men när det väl händer, så är organisationen så oerhört hjälpt av att det finns en fungerande krisberedskap. En bra krishantering medför inte bara positiva konsekvenser för drabbade individer eller grupper, utan ger också långsiktigt positiva effekter på medarbetarnas förtroende för sin organisation. Seminariet kommer att ge ökad förståelse för vilka situationer som kan definieras som krishändelser som kräver särskilt bemötande, hur detta bemötande kan se ut, hur en krishandlingsplan kan vara utformad och vad som är chefens ansvar i en krissituation både gentemot drabbade och övrig organisation.

Mattias Klawitter är legitimerad psykolog och organisationskonsult. Han har arbetat som psykolog sedan 1998, med erfarenhet från både offentlig vård och det privata näringslivet. Sedan 2007 har han varit ansvarig för tjänsten Krisstöd inom Falck Healthcare, idag en av Sveriges största leverantörer av akut krishantering.

5 Keys To Building Sustainable Engagement & Purpose

28 mars, 2018 | 08:00 - 10:00

We are in the midst of a major transition in how we do business worldwide. To discuss this in an insightful breakfast seminar, we have invited Karin Volo, Chief Joy Bringer at Evoloshen and co-author of the international bestselling book Engage! to bring insights as to why working with engagement is essential to building a sustainable business into the future.

Based on over four years research into companies who are successfully breaking through traditional business models, Karin will share case studies of some of the most Amazing Companies in the world.

In this seminar you’ll learn:

  • Why disengagement has become a global epidemic and how much it’s really costing us
  • Why certain future trends are affecting businesses across the board
  •  The FIVE Cultural Keys that are essential for your business success
  •  Why Purpose will make or break you going into the future
  • The 5 biggest mistakes made when working with engagement
  • Real stories from Companies like Virgin, Southwest Airlines, PUMA, TOMS and more and how they drive purpose and meaning to engage employees

This seminar is designed to give you an overview of how to work with engagement as a business strategy.

You will learn how to calculate the costs of disengagement for your organization so that you can show in concrete figures why working actively with engagement is vital to the success of the business. We will discuss some of the global trends and empower you with hands on information and tools that you can start to use. You will definitely want to join this seminar!

 

Karin Volo (Chief Joy Bringer / CEO), an expert in engagement, career, personal and organizational development, is known as the Chief Joy Bringer. She’s a co-author of the international best selling book, Engage! How To Create A Workplace That You, Your Co-Workers and Your Customers Love. With 15+ years experience working with international Fortune 500 companies on two continents, she has insights on business building, cultural transformation, and high performance. Karin works with cultural development, employee engagement, leadership mentoring, professional inspirational speaking and writing. She is also a Certified C-IQ™ Coach.

She uses her professional skills and draws from her personal experiences to help individuals and companies thrive. She is the author of the Bringing Joychildren’s series, a regular blogger on Huffington Post, a faculty member at the Institute for Inspired Organizational Cultures, a guest lecturer at several universities, and an expert judge on employee engagement in both the UK and the US. Karin’s passion is helping people better their lives through sharing all she has learned on her own journey. Her purpose is bringing joy to the workplace.

More information about Karin Volo:

The Global Employee Engagement Influencers:
https://ee-awards.com/engagement-101/

Top 30 HR Influencers:
https://www.perkbox.com/uk/2017/11/21/perkbox-top-30-hr-influencers/

Sveriges Radio sommarprat 2015:
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/579035?programid=2071

Please note that the seminar will be held in english.

april 2018

När det värsta händer – arbetsrelaterad krishantering

10 april, 2018 | 08:00 - 10:00

Seminariet handlar om hur organisationen kan öka sin beredskap för arbetsrelaterade kriser och ge chefer bra stöd i hanteringen av dramatiska situationer när de väl inträffar.

 

  •  Definition av arbetsrelaterade kriser
  •  Regler och riktlinjer kring krishantering
  •  Krisreaktioner och bemötande av drabbade
  •  Krishandlingsplan och krisorganisation
  •  Informationshantering och ledarskap i krishanteringen

Syftet med seminariet är att öka nyckelpersoners förståelse för arbetsrelaterad krishantering. Vi tänker vanligtvis att det värsta inte händer oss – men när det väl händer, så är organisationen så oerhört hjälpt av att det finns en fungerande krisberedskap. En bra krishantering medför inte bara positiva konsekvenser för drabbade individer eller grupper, utan ger också långsiktigt positiva effekter på medarbetarnas förtroende för sin organisation. Seminariet kommer att ge ökad förståelse för vilka situationer som kan definieras som krishändelser som kräver särskilt bemötande, hur detta bemötande kan se ut, hur en krishandlingsplan kan vara utformad och vad som är chefens ansvar i en krissituation både gentemot drabbade och övrig organisation.

Mattias Klawitter är legitimerad psykolog och organisationskonsult. Han har arbetat som psykolog sedan 1998, med erfarenhet från både offentlig vård och det privata näringslivet. Sedan 2007 har han varit ansvarig för tjänsten Krisstöd inom Falck Healthcare, idag en av Sveriges största leverantörer av akut krishantering.

HR Pub i Göteborg: Effektiv onboarding – vägen till framgång

10 april, 2018 | 17:00 - 19:00

Effektiv onboarding – vägen till framgång

Talare: Victoria Ödlund, Tholin & Larsson


En bra start på nya jobbet är a och o för att en medarbetare snabbt ska kunna skapa värde. Med en effektiv onboarding förkortar du startsträckan. Det ger dig trygga medarbetare som snabbt kan börja leverera. Det innebär stora besparingar för verksamheten – men är också bra för företagskulturen, då medarbetarna känner sig välkomna och väl bemötta.

 

Många företag lägger ner mycket tid och resurser på själva rekryteringsprocessen, men när företaget väl har kommit i mål med valet av kandidat så avstannar ofta processen under en lång period. Denna period är kritisk, då man kan riskera att tappa den värdefulla talang man arbetat så hårt med att rekrytera i första steget.

 

Under föredraget kommer Victoria Ödlund att lyfta fram fördelarna med en effektiv onboarding, och hur företag kan arbeta systematiskt med onboardingprocesser för sina nyanställda. Resultatet blir en förutsättning för ökat värdeskapande och reducerar oönskad turnover.

Victoria Ödlund är HR- och löneexpert på Tholin & Larsson

När det värsta händer – arbetsrelaterad krishantering

13 april, 2018 | 08:00 - 10:00

Seminariet handlar om hur organisationen kan öka sin beredskap för arbetsrelaterade kriser och ge chefer bra stöd i hanteringen av dramatiska situationer när de väl inträffar.

 

  •  Definition av arbetsrelaterade kriser
  •  Regler och riktlinjer kring krishantering
  •  Krisreaktioner och bemötande av drabbade
  •  Krishandlingsplan och krisorganisation
  •  Informationshantering och ledarskap i krishanteringen

Syftet med seminariet är att öka nyckelpersoners förståelse för arbetsrelaterad krishantering. Vi tänker vanligtvis att det värsta inte händer oss – men när det väl händer, så är organisationen så oerhört hjälpt av att det finns en fungerande krisberedskap. En bra krishantering medför inte bara positiva konsekvenser för drabbade individer eller grupper, utan ger också långsiktigt positiva effekter på medarbetarnas förtroende för sin organisation. Seminariet kommer att ge ökad förståelse för vilka situationer som kan definieras som krishändelser som kräver särskilt bemötande, hur detta bemötande kan se ut, hur en krishandlingsplan kan vara utformad och vad som är chefens ansvar i en krissituation både gentemot drabbade och övrig organisation.

Mattias Klawitter är legitimerad psykolog och organisationskonsult. Han har arbetat som psykolog sedan 1998, med erfarenhet från både offentlig vård och det privata näringslivet. Sedan 2007 har han varit ansvarig för tjänsten Krisstöd inom Falck Healthcare, idag en av Sveriges största leverantörer av akut krishantering.

När det värsta händer – arbetsrelaterad krishantering

17 april, 2018 | 08:00 - 10:00

Seminariet handlar om hur organisationen kan öka sin beredskap för arbetsrelaterade kriser och ge chefer bra stöd i hanteringen av dramatiska situationer när de väl inträffar.

 

  •  Definition av arbetsrelaterade kriser
  •  Regler och riktlinjer kring krishantering
  •  Krisreaktioner och bemötande av drabbade
  •  Krishandlingsplan och krisorganisation
  •  Informationshantering och ledarskap i krishanteringen

Syftet med seminariet är att öka nyckelpersoners förståelse för arbetsrelaterad krishantering. Vi tänker vanligtvis att det värsta inte händer oss – men när det väl händer, så är organisationen så oerhört hjälpt av att det finns en fungerande krisberedskap. En bra krishantering medför inte bara positiva konsekvenser för drabbade individer eller grupper, utan ger också långsiktigt positiva effekter på medarbetarnas förtroende för sin organisation. Seminariet kommer att ge ökad förståelse för vilka situationer som kan definieras som krishändelser som kräver särskilt bemötande, hur detta bemötande kan se ut, hur en krishandlingsplan kan vara utformad och vad som är chefens ansvar i en krissituation både gentemot drabbade och övrig organisation.

Mattias Klawitter är legitimerad psykolog och organisationskonsult. Han har arbetat som psykolog sedan 1998, med erfarenhet från både offentlig vård och det privata näringslivet. Sedan 2007 har han varit ansvarig för tjänsten Krisstöd inom Falck Healthcare, idag en av Sveriges största leverantörer av akut krishantering.

maj 2018

Drömarbetsgivaren – de 10 budorden för att få medarbetare att vissla hela vägen till jobbet

3 maj, 2018 | 08:00 - 10:00

På detta pass får du inspiration, modeller och tips för hur du kan bli en drömarbetsgivare. Kom och lyssna på författaren bakom succéboken Drömarbetsgivaren.

  • VARFÖR är det helt affärsavgörande att vara en drömarbetsgivare?
  • HUR kan ni bli en drömarbetsgivare?
  • VAD är framgångsreceptet för de som redan är en drömarbetsgivare? Vad kan ni lära er utav dem?

Idag är det fullt möjligt och ganska enkelt att kopiera en mängd modeller för hur team eller organisationer kan bli mer framgångsrika. Allt går att kopiera, utom en enda sak: de som driver din organisation och som är din allra viktigaste tillgång – medarbetarna. De är faktorn med störst potential att bli er organisations unika konkurrensfördel. Förmågan att attrahera, engagera och utveckla rätt medarbetare på rätt plats är helt avgörande för att nå goda resultat. De kommande årens stora pensionsavgångar och bristen på rätt kompetens i många sammanhang gör inte saken lättare. Om inte du som chef behandlar dina medarbetare som din största tillgång, vem ska då göra det? På seminariet kommer ni att få inspiration samt verktyg på hur ni kan bli en drömarbetsgivare.

Om Svante Randlert:

  1. En av Europas mest bokade talare inom ämnet. Han genomför över 130 föredrag per år. Under 2017 talar han bl.a. på World Employer branding Day i Budapest, HR Summit i Amsterdam, Stora ledarskapsdagen, HR Dagarna, Leadership Day, Passion for HR m.fl.
  2. Han är en av enbart fyra personer, bland närmare tusen föreläsare, som fått maxbetyget 5.0 av en hel publik hos Sveriges största chefsnäverk Close.
  3. Arbetar idag som Business & People Advisor på Academic Work. En organisation med nöjdast kunder de 7 senaste åren enligt SKI, samt framröstad till Sveriges bästa arbetsgivare 2017 inom servicesektorn av Netsurvey

Drömarbetsgivaren – de 10 budorden för att få medarbetare att vissla hela vägen till jobbet!

8 maj, 2018 | 08:00 - 10:00

På detta pass får du inspiration, modeller och tips för hur du kan bli en drömarbetsgivare. Kom och lyssna på författaren bakom succéboken Drömarbetsgivaren.

  • VARFÖR är det helt affärsavgörande att vara en drömarbetsgivare?
  • HUR kan ni bli en drömarbetsgivare?
  • VAD är framgångsreceptet för de som redan är en drömarbetsgivare? Vad kan ni lära er utav dem?

Idag är det fullt möjligt och ganska enkelt att kopiera en mängd modeller för hur team eller organisationer kan bli mer framgångsrika. Allt går att kopiera, utom en enda sak: de som driver din organisation och som är din allra viktigaste tillgång – medarbetarna. De är faktorn med störst potential att bli er organisations unika konkurrensfördel. Förmågan att attrahera, engagera och utveckla rätt medarbetare på rätt plats är helt avgörande för att nå goda resultat. De kommande årens stora pensionsavgångar och bristen på rätt kompetens i många sammanhang gör inte saken lättare. Om inte du som chef behandlar dina medarbetare som din största tillgång, vem ska då göra det? På seminariet kommer ni att få inspiration samt verktyg på hur ni kan bli en drömarbetsgivare.

Om Svante Randlert:

  1. En av Europas mest bokade talare inom ämnet. Han genomför över 130 föredrag per år. Under 2017 talar han bl.a. på World Employer branding Day i Budapest, HR Summit i Amsterdam, Stora ledarskapsdagen, HR Dagarna, Leadership Day, Passion for HR m.fl.
  2. Han är en av enbart fyra personer, bland närmare tusen föreläsare, som fått maxbetyget 5.0 av en hel publik hos Sveriges största chefsnäverk Close.
  3. Arbetar idag som Business & People Advisor på Academic Work. En organisation med nöjdast kunder de 7 senaste åren enligt SKI, samt framröstad till Sveriges bästa arbetsgivare 2017 inom servicesektorn av Netsurvey

HR NU 2018

16 maj, 2018
3960SEK

People Engagement & Management

Medarbetarengagemang och ett gott ledarskap är grunden för verksamhetens affärsresultat, konkurrenskraft och attraktivitet.

Med medarbetare som största tillgång i organisationen kan rätt attityd och engagemang vara avgörande för om organisationens resultat blir framgångsrikt eller misslyckat. Studier visar att ledarskapet, den närmsta chefens attityd och handling, är den viktigast faktorn när det gäller medarbetarnas engagemang, men få chefer vet hur man gör.

Under HR NU 2018 kommer vi tillsammans djupdyka i ämnet People Engagement & Management. Vi kommer att lyssna, inspireras och diskutera samt nyfiket lära oss mer om hur vi bygger engagerade medarbetare på våra arbetsplatser.

 

HR NU riktar sig till dig som arbetar med HR inom offentlig sektor. Eventet hålls den 16 maj på Nalen i Stockholm. Läs mer och anmäl dig på www.hrnu.se

Drömarbetsgivaren – de 10 budorden för att få medarbetare att vissla hela vägen till jobbet

16 maj, 2018 | 08:00 - 10:00

På detta pass får du inspiration, modeller och tips för hur du kan bli en drömarbetsgivare. Kom och lyssna på författaren bakom succéboken Drömarbetsgivaren.

  • VARFÖR är det helt affärsavgörande att vara en drömarbetsgivare?
  • HUR kan ni bli en drömarbetsgivare?
  • VAD är framgångsreceptet för de som redan är en drömarbetsgivare? Vad kan ni lära er utav dem?

Idag är det fullt möjligt och ganska enkelt att kopiera en mängd modeller för hur team eller organisationer kan bli mer framgångsrika. Allt går att kopiera, utom en enda sak: de som driver din organisation och som är din allra viktigaste tillgång – medarbetarna. De är faktorn med störst potential att bli er organisations unika konkurrensfördel. Förmågan att attrahera, engagera och utveckla rätt medarbetare på rätt plats är helt avgörande för att nå goda resultat. De kommande årens stora pensionsavgångar och bristen på rätt kompetens i många sammanhang gör inte saken lättare. Om inte du som chef behandlar dina medarbetare som din största tillgång, vem ska då göra det? På seminariet kommer ni att få inspiration samt verktyg på hur ni kan bli en drömarbetsgivare.

Om Svante Randlert:

  1. En av Europas mest bokade talare inom ämnet. Han genomför över 130 föredrag per år. Under 2017 talar han bl.a. på World Employer branding Day i Budapest, HR Summit i Amsterdam, Stora ledarskapsdagen, HR Dagarna, Leadership Day, Passion for HR m.fl.
  2. Han är en av enbart fyra personer, bland närmare tusen föreläsare, som fått maxbetyget 5.0 av en hel publik hos Sveriges största chefsnäverk Close.
  3. Arbetar idag som Business & People Advisor på Academic Work. En organisation med nöjdast kunder de 7 senaste åren enligt SKI, samt framröstad till Sveriges bästa arbetsgivare 2017 inom servicesektorn av Netsurvey

Drömarbetsgivaren – de 10 budorden för att få medarbetare att vissla hela vägen till jobbet

18 maj, 2018 | 08:00 - 10:00

På detta pass får du inspiration, modeller och tips för hur du kan bli en drömarbetsgivare. Kom och lyssna på författaren bakom succéboken Drömarbetsgivaren.

  • VARFÖR är det helt affärsavgörande att vara en drömarbetsgivare?
  • HUR kan ni bli en drömarbetsgivare?
  • VAD är framgångsreceptet för de som redan är en drömarbetsgivare? Vad kan ni lära er utav dem?

Idag är det fullt möjligt och ganska enkelt att kopiera en mängd modeller för hur team eller organisationer kan bli mer framgångsrika. Allt går att kopiera, utom en enda sak: de som driver din organisation och som är din allra viktigaste tillgång – medarbetarna. De är faktorn med störst potential att bli er organisations unika konkurrensfördel. Förmågan att attrahera, engagera och utveckla rätt medarbetare på rätt plats är helt avgörande för att nå goda resultat. De kommande årens stora pensionsavgångar och bristen på rätt kompetens i många sammanhang gör inte saken lättare. Om inte du som chef behandlar dina medarbetare som din största tillgång, vem ska då göra det? På seminariet kommer ni att få inspiration samt verktyg på hur ni kan bli en drömarbetsgivare.

Om Svante Randlert:

  1. En av Europas mest bokade talare inom ämnet. Han genomför över 130 föredrag per år. Under 2017 talar han bl.a. på World Employer branding Day i Budapest, HR Summit i Amsterdam, Stora ledarskapsdagen, HR Dagarna, Leadership Day, Passion for HR m.fl.
  2. Han är en av enbart fyra personer, bland närmare tusen föreläsare, som fått maxbetyget 5.0 av en hel publik hos Sveriges största chefsnäverk Close.
  3. Arbetar idag som Business & People Advisor på Academic Work. En organisation med nöjdast kunder de 7 senaste åren enligt SKI, samt framröstad till Sveriges bästa arbetsgivare 2017 inom servicesektorn av Netsurvey

Drömarbetsgivaren – de 10 budorden för att få medarbetare att vissla hela vägen till jobbet

22 maj, 2018 | 08:00 - 10:00

På detta pass får du inspiration, modeller och tips för hur du kan bli en drömarbetsgivare. Kom och lyssna på författaren bakom succéboken Drömarbetsgivaren.

  • VARFÖR är det helt affärsavgörande att vara en drömarbetsgivare?
  • HUR kan ni bli en drömarbetsgivare?
  • VAD är framgångsreceptet för de som redan är en drömarbetsgivare? Vad kan ni lära er utav dem?

Idag är det fullt möjligt och ganska enkelt att kopiera en mängd modeller för hur team eller organisationer kan bli mer framgångsrika. Allt går att kopiera, utom en enda sak: de som driver din organisation och som är din allra viktigaste tillgång – medarbetarna. De är faktorn med störst potential att bli er organisations unika konkurrensfördel. Förmågan att attrahera, engagera och utveckla rätt medarbetare på rätt plats är helt avgörande för att nå goda resultat. De kommande årens stora pensionsavgångar och bristen på rätt kompetens i många sammanhang gör inte saken lättare. Om inte du som chef behandlar dina medarbetare som din största tillgång, vem ska då göra det? På seminariet kommer ni att få inspiration samt verktyg på hur ni kan bli en drömarbetsgivare.

Om Svante Randlert:

  1. En av Europas mest bokade talare inom ämnet. Han genomför över 130 föredrag per år. Under 2017 talar han bl.a. på World Employer branding Day i Budapest, HR Summit i Amsterdam, Stora ledarskapsdagen, HR Dagarna, Leadership Day, Passion for HR m.fl.
  2. Han är en av enbart fyra personer, bland närmare tusen föreläsare, som fått maxbetyget 5.0 av en hel publik hos Sveriges största chefsnäverk Close.
  3. Arbetar idag som Business & People Advisor på Academic Work. En organisation med nöjdast kunder de 7 senaste åren enligt SKI, samt framröstad till Sveriges bästa arbetsgivare 2017 inom servicesektorn av Netsurvey

januari 2019

HR på riktigt

10 januari

Vad: Seminariedag
Talare: Allireza Ghahremani, Charbel Gabro + Birgitta Forsberg
Plats: Umeå Universitet

+ Exportera evenemang