Ledarskap

Så här gör dåliga chefer!

Åtta no-nos som du ska försöka undvika (klistra upp på kontoret).

Google släppte nyligen resultatet av nästan 10 års studier, där man undersökt skillnaderna mellan framgångsrika och mindre framgångsrika ledare. Så vad är det som kännetecknar dåliga chefer (och tvärtom)?

1. Du blir frustrerad av att coacha dina medarbetare.

2. Du känner att du hela tiden måste övervaka och dubbelchecka dina medarbetare.

3. Du har inget som helst intresse av att få veta något om dina medarbetare, annat än att de gör ett bra jobb …

4. Du känner dig splittrad och att du hela tiden ligger efter.

5. Du gömmer dig hellre på ditt kontor än pratar med dina medarbetare.

6. Du känner att dina med­arbetares karriärer är deras bekymmer och inte ditt.

7. Du tror inte att din organisation kan växa för du har inte med­arbetarna för det.

8. Du hatar att några av dina medarbetare har talanger som inte du har – och att du är beroende av dem.

Publicerad: tisdag 22 maj, 2018