Redan idag har GoodHabitz anställda i Sverige och ett flertal svenska kunder som till exempel Office Management och Avarn Security. Nu ska företaget växa och ambitionen är att bli störst på den svenska marknaden för onlineutbildningar inom två år.
Lärande som underhållning
Företaget grundades i Nederländerna och finns idag över stora delar av världen. Med ett brett utbud av utbildningar på många språk och internationella kunder som PUMA, H&M, McDonalds och Randstad är idén att erbjuda roliga och inspirerande onlineutbildningar för alla.
”Vår vision är att våra utbildningar ska upplevas som så underhållande och lärorika att man väljer en kurs hos oss före ett avsnitt av sin favoritserie.”
– Vi är övertygade om att lärande måste vara kul! Vår vision är att våra utbildningar ska upplevas som så underhållande och lärorika att man väljer en kurs hos oss före ett avsnitt av sin favoritserie. Det är därför vi kallar oss onlineutbildningens Netflix, säger Charlie Thorstensson, Nordenchef på GoodHabitz.
Utbildning för alla
Affärsidén grundar sig på att göra utbildning och personlig utveckling tillgängligt för alla på företaget.
– Utbildningar riktar sig ofta till en mindre utvald målgrupp på företaget, ofta chefer, vilket vanligen omfattar runt 20 procent av all personal. Vi vill att alla medarbetare ska få möjlighet att utvecklas, säger Charlie Thorstensson.
Med GoodHabitz kan medarbetarna välja att genomföra sina utbildningar i sin egen takt. För att passa så många som möjligt är utbildningarna uppbyggda utifrån olika inlärningstekniker och omfattar allt från hälsa och säkerhet till kommunikation, språk och ledarskap.
– Många svenska företag uppger att de har svårt att hitta personer med rätt kompetens. Ett område som många behöver jobba särskilt med är så kallade mjuka kompetenser som handlar om beteende och personlig utveckling. De kan alltid tränas och utvecklas men kan aldrig ersättas av en dator eller annan teknik, säger Charlie Thorstensson.
Så funkar det
GoodHabitz tillämpar fast pris där allt ingår. Dessutom får varje kund en coach som arbetar löpande för en framgångsrik implementering och säkerställer att varje kund eller team når sina uppsatta L&D-mål.
Publicerad: tisdag 24 januari, 2023